👉Η συμβολή της άσκησης και της σωστής διατροφής στην προαγωγή της ψυχικής υγείας

👉Πρόληψη και θεραπεία: Στροφή στην σωστή τροφή και στην άσκηση

Η βελτίωση της διατροφής , ιδίως όταν είναι Μεσογειακή, μπορεί να βοηθήσει πιο αποτελεσματικά στην πρόληψη της εμφάνισης της κατάθλιψης 

Μια υγιεινή διατροφή, ιδίως μεσογειακού στιλ, πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, ψάρια, όσπρια και ελαιόλαδο, καθώς επίσης φτωχή σε κόκκινο κρέας και γαλακτοκομικά με πλήρη λιπαρά, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για την εμφάνιση κατάθλιψης.

Ειδικά σε ανθρώπους με παχυσαρκία, η απώλεια βάρους  οδηγεί στη μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης.

Για την κατάθλιψη υπάρχουν πολλές θεραπείες — σύμφωνα όμως με την επιστήμη, η προπόνησή σου μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να καταπολεμήσεις αυτή τη συναισθηματική διαταραχή.

Και να μην καταφεύγουμε σε φάρμακα ..

 

Η πρόκληση για πολλούς καταθλιπτικούς ανθρώπους, ωστόσο, είναι ότι η ασθένεια δίνει την αίσθηση ότι το άτομο που την έχει, δεν έχει την απαραίτητη ενέργεια να ξεκινήσει γυμναστική.

Η άσκηση όχι μόνο μπορεί να αντιμετωπίσει την κατάθλιψη, αλλά μπορεί να μειώσει τα αρνητικά αποτελέσματα που προκαλεί. Αυτό δεν είναι απλώς μία θετική πληροφορία. αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αξιόπιστη θεραπεία, 

Οι ενδορφίνες που δημιουργούνται από την μέτρια έως έντονη άσκηση, παράγουν ένα αποτέλεσμα ηρεμίας, επειδή αυξάνουν την ποσότητα σεροτονίνης που διατίθεται εντός των νευρωνικών συνάψεων στο μυαλό μας.

 

O συνδυασμός των ενδορφινών που παράγει ο εγκέφαλος κατά τη διάρκεια της άσκησης, της προσωπικής ικανοποίησης για την ολοκλήρωση μιας άσκησης, της βελτίωσης της φυσικής κατάστασης, της εμφάνισης και της εικόνας του σώματος και η κοινωνική αλληλεπίδραση μπορούν να μειώσουν ή να εξαλείψουν τα συμπτώματα της κατάθλιψης.

Η ψυχική διάθεση επηρεάζεται από τη σωματική άσκηση. Το γρήγορο περπάτημα τρεις φορές την εβδομάδα απομακρύνει τον κίνδυνο κατάθλιψης όπως επίσης και ένα μάθημα yoga 🧘‍♂️ 

Η εξωτερίκευση της έντασης όταν κάνουμε κάποια αθλητική δραστηριότητα, ένα είδος γυμναστικής, περπάτημα ή άλλη ρυθμική σωματική δραστηριότητα, μειώνει τον εκνευρισμό που πιθανόν να μας έχει κυριεύσει κατά τη διάρκεια μια δύσκολης μέρας φορτωμένη με πολλές καταστάσεις που μας προκαλούν έντονο στρες.

 Για κάποιον που για μεγάλο χρονικό διάστημα ήταν αδρανής, χρειάζεται να αρχίσει σταδιακά. Αρχικά μπορεί να περπατάει για 5 έως 10 λεπτά κάθε μέρα. Σε μερικές μέρες μπορεί να κάνει από 30 έως 45 λεπτά περπάτημα τουλάχιστο 3 έως 4 φορές την εβδομάδα 

Σε γενικές γραμμές, η διατήρηση μιας οποιαδήποτε δραστηριότητας μπορεί:

    • να βελτιώσει τη διάθεση μέσω της βελτιωμένης φυσικής σας κατάστασης
    • να συμβάλει στη βελτίωση του ύπνου
    • να συμβάλει στην αύξηση των επιπέδων ενέργειας
    • να βοηθήσει να αποκλείσετε αρνητικές σκέψεις ή να αποσπάσετε το μυαλό σας από τις καθημερινές ανησυχίες